NE parkovišti místo lesa!

Popis problému

Vedení městské části Praha 21 chce ve spolupráci s hlavním městem Prahou vybudovat záchytné kapacitní parkoviště na místě vzrostlého lesa u železniční zastávky Praha-Klánovice. Na tento velmi kontroverzní projekt by mělo padnout stovky stromů včetně několika památných dubů vysázených na počest knížete Jana II. z Lichtenštejna  z roku 1898.

Související informace

Jedná se zhruba o 10 000 m2 vzrostlého lesa, který se rovněž nachází v ochranném pásmu přírodní rezervace Klánovický les – Cyrilov.

 

Lokalita

Fotogalerie

Náš názor a argumentace

NE, protože projekt je kontroverzní jak pro kolizi s ochranou životního prostředí, tak zejména svým malým až nulovým dopadem směrem k udržitelné dopravě (více škod než užitku)

NE, protože nejsou vyhodnocována žádná rizika ani kapacity a studie z 2015 řeší pouze objemy a umístění v lokalitě bez širších dopadů

NE, protože je kolize s ochranným pásmem přírodní rezervace

NE, protože není důvod změnit charakter místa jako vstupního bodu pro pražskou rekreaci v největším pražském lese – udržitelná turistika a rekreace

NE, protože jedna souprava zrychleného spoje z Českého Brodu přepraví více, než plánovaná kapacita parkoviště – tím dojde k odlehčení Českobrodské výpadovky

NE, protože roční nárůst počtu aut na Českobrodské bude po rekonstrukci silnice v Běchovicích nejen v intencích předešlých let, ale bude znásobený tím, že již neprobíhá ani výstavba kanalizace v Újezdě ani žádná stavba v Běchovicích. Dle mého názoru roční nárůst dopravy převýší plánovanou kapacitu parkoviště – tedy až stavbu dokončíte, bude na této komunikaci jezdit stejný počet aut jako před výstavbou – problém a odlehčení Českobrodské to vůbec neřeší. Nekontrolovatelně narůstající zástavba kolem Prahy dopravní indukcí zaplní jakoukoliv „uspořenou“ volnou kapacitu Českobrodské výpadovky – a to bude trvat až do vybudování přeložky I/12

NE, protože je to památné místo s památným kamenem a stromy vysazené k výročí Jana II. z Lichtensteina k jeho 40. a 50. letům jeho vlády

NE, dokud není vyhodnocena informace LČR o spornosti pozemků vůči Liechtensteinům

NE, protože průměrná rychlost na Novosibřinské před hlavní křižovatkou v Újezdě je 25 km/hod. a navýšení provozu to ještě zhorší

NE, protože další nárůst na Novosibřinské blokuje BUS dopravu ze sídliště – již dnes je problém včas dojet busem na nádraží

NE, protože je nutné podporovat koncept – „Na nádraží autobusem, kolem nebo pěšky“

NE, protože chybí kvalitní dopravní studie širšího území, studie proveditelnosti a riziková analýza včetně návaznosti na I/12 s jasným zadáním a vyhodnocením udržitelnosti

NE, protože by se otázka P+R neměla být řešena až po vybudování přeložky I/12 a 511 a

Jak nás můžete podpořit?

Jste nadějí pro les, pomozte ho ochránit. Váš mail rozhodne!

Zaregistrujte si svůj email. Nic víc! Budeme se i vaším jménem ptát klíčových institucí a politiků, co dělají nebo udělají pro ochranu největšího pražského lesa a následně Vám poskytneme informace. Dejte nám svým hlasem sílu! Zanechte zde na sebe emailovou adresu.*

Chceme mít zástupce veřejnosti v řízení ke změně územního plánu

Pokud pražští politici rozhodnou o řízení vedoucí ke změně územního plánu s cílem les vykácet a na jeho místě vybudovat P+R parkoviště, podpořte svým souhlasem jeho ustanovení. Napíšeme Vám, až tato pomoc bude potřeba.

Sdílejte tento článek ve svých sociálních sítích

Pokud je pro vás snadné sdílet tento článek mezi svými přáteli na sociálních sítích a vyzvat je k aktivní pomoci, budeme vděční. Děkujeme.

SDÍLET

Kontaktní osoba

Potřebujete více informací? Kontaktujte nás!

MUDr Zita Kazdová
Újezdský STROM – Spolek pro Trvalý Rozvoj a Okrašlování Městské části Praha 21
email: [email protected]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *