Popis problému
Vedení městské části Praha 21 chce ve spolupráci s hlavním městem Prahou vybudovat záchytné kapacitní parkoviště na místě vzrostlého lesa u železniční zastávky Praha-Klánovice. Na tento velmi kontroverzní projekt by mělo padnout stovky stromů včetně několika památných dubů vysázených na počest knížete Jana II. z Lichtenštejna z roku 1898.
Související informace
Jedná se zhruba o 10 000 m2 vzrostlého lesa, který se rovněž nachází v ochranném pásmu přírodní rezervace Klánovický les – Cyrilov.
Lokalita
Fotogalerie
Náš názor a argumentace
NE, protože projekt je kontroverzní jak pro kolizi s ochranou životního prostředí, tak zejména svým malým až nulovým dopadem směrem k udržitelné dopravě (více škod než užitku)
NE, protože nejsou vyhodnocována žádná rizika ani kapacity a studie z 2015 řeší pouze objemy a umístění v lokalitě bez širších dopadů
NE, protože je kolize s ochranným pásmem přírodní rezervace
NE, protože není důvod změnit charakter místa jako vstupního bodu pro pražskou rekreaci v největším pražském lese – udržitelná turistika a rekreace
NE, protože jedna souprava zrychleného spoje z Českého Brodu přepraví více, než plánovaná kapacita parkoviště – tím dojde k odlehčení Českobrodské výpadovky
NE, protože roční nárůst počtu aut na Českobrodské bude po rekonstrukci silnice v Běchovicích nejen v intencích předešlých let, ale bude znásobený tím, že již neprobíhá ani výstavba kanalizace v Újezdě ani žádná stavba v Běchovicích. Dle mého názoru roční nárůst dopravy převýší plánovanou kapacitu parkoviště – tedy až stavbu dokončíte, bude na této komunikaci jezdit stejný počet aut jako před výstavbou – problém a odlehčení Českobrodské to vůbec neřeší. Nekontrolovatelně narůstající zástavba kolem Prahy dopravní indukcí zaplní jakoukoliv „uspořenou“ volnou kapacitu Českobrodské výpadovky – a to bude trvat až do vybudování přeložky I/12
NE, protože je to památné místo s památným kamenem a stromy vysazené k výročí Jana II. z Lichtensteina k jeho 40. a 50. letům jeho vlády
NE, dokud není vyhodnocena informace LČR o spornosti pozemků vůči Liechtensteinům
NE, protože průměrná rychlost na Novosibřinské před hlavní křižovatkou v Újezdě je 25 km/hod. a navýšení provozu to ještě zhorší
NE, protože další nárůst na Novosibřinské blokuje BUS dopravu ze sídliště – již dnes je problém včas dojet busem na nádraží
NE, protože je nutné podporovat koncept – „Na nádraží autobusem, kolem nebo pěšky“
NE, protože chybí kvalitní dopravní studie širšího území, studie proveditelnosti a riziková analýza včetně návaznosti na I/12 s jasným zadáním a vyhodnocením udržitelnosti
NE, protože by se otázka P+R neměla být řešena až po vybudování přeložky I/12 a 511 a
Jak nás můžete podpořit?
Jste nadějí pro les, pomozte ho ochránit. Váš mail rozhodne!
Zaregistrujte si svůj email. Nic víc! Budeme se i vaším jménem ptát klíčových institucí a politiků, co dělají nebo udělají pro ochranu největšího pražského lesa a následně Vám poskytneme informace. Dejte nám svým hlasem sílu! Zanechte zde na sebe emailovou adresu.*
Chceme mít zástupce veřejnosti v řízení ke změně územního plánu
Pokud pražští politici rozhodnou o řízení vedoucí ke změně územního plánu s cílem les vykácet a na jeho místě vybudovat P+R parkoviště, podpořte svým souhlasem jeho ustanovení. Napíšeme Vám, až tato pomoc bude potřeba.
Kontaktní osoba
Potřebujete více informací? Kontaktujte nás!
MUDr Zita Kazdová
Újezdský STROM – Spolek pro Trvalý Rozvoj a Okrašlování Městské části Praha 21
email: [email protected]